Johan Bångsbo & Oscar Wendt med MG Marvel R. Bild: MG

MG Sverige kliver in som ny huvudpartner till IFK Göteborg

MG Sverige har etablerat ett starkt fotbollsengagemang genom att bli den nya huvudpartnern till IFK Göteborg, en av Sveriges mest framstående fotbollsklubbar. Det fleråriga avtalet som MG Sverige har undertecknat sträcker sig till och med 2025.

”MG är ett innovativt företag med ett spännande varumärke. Det blir ett starkt tillskott till vårt partnernätverk,” sade Marcus Holmqvist, ansvarig säljare hos IFK Göteborg.

MG, ett av Sveriges största elbilsmärken, fortsätter sin satsning på fotboll efter att tidigare i år ha blivit officiell partner till Svensk Elitfotboll (SEF). Partnerskapet med IFK Göteborg kommer att bli en central del av företagets marknadsföringsstrategi och ett verktyg för att stärka sitt varumärke.

”MG Sverige har på kort tid blivit en självklar spelare på sin marknad. Det är glädjande att vi delar samma syn på partnerskapet, att vi tillsammans kan stärka varandra. Vi planerar för många intressanta aktiviteter framöver och det kommer att märkas tydligt under de kommande åren vilket som är det blåvita bilmärket,” förklarade Holmqvist.

Sedan dess etablering 2021 har MG stärkt sin ställning på den svenska elbilsmarknaden och satsar nu på att öka varumärkeskännedomen genom fotbollen. IFK Göteborg, som grundades 1904, är en av Sveriges mest ikoniska fotbollsklubbar med en stark supporterbas och stor igenkänningsfaktor.

Johan Lindström, Head of Sales and Brand vid MG Sverige, uttryckte entusiasm för partnerskapet. ”Det är mycket som lockar med partnerskapet. IFK Göteborg har en rik historia, en fantastisk supporterbas och en stor igenkänning både i idrotts-Sverige och i samhället i stort. Det är spännande att vi nu startar igång vårt samarbete,” sa han.

Detta partnerskap markerar en viktig milstolpe i MG Sveriges fortsatta tillväxtstrategi och dess engagemang för att främja fotbollssporten i Sverige. Med det nya partnerskapet hoppas MG Sverige kunna dra nytta av den positiva exponeringen och vidare stärka sitt varumärke på marknaden.