Sänkning av priset mer än dubblar försäljningen av ORA elbilar.

Prissänkning mer än dubblar försäljningen av ORA elbilar

ORA Elbilar gör en dramatisk vändning i försäljningen efter att ha lanserat en framgångsrik sommarkampanj. Efter att ha registrerat endast 81 bilar under årets första sex månader, har företaget nu mer än tredubblat sin försäljning med över 280 registreringar fram till slutet av september.

Bakom siffrorna

Denna imponerande ökning i försäljning kommer i ljuset av en annars trög elbilsmarknad, påverkad av makroekonomiska faktorer som tilltagande inflation. ORA’s kampanj, som startade den 1 juli och nu har förlängts till den sista december 2023, erbjuder privatleasing från 2.995 kr per månad. Detta drag har inte bara lockat privatkunder tillbaka men har också anpassats individuellt, med 24 månader som den mest populära leasingtiden.

Flera faktorer i spel

“Detta upplyftande försäljningsresultat är dels ett kvitto på att enträgen vinner, att vi har en bra och eftertraktad produkt,” sa Linda Ungh, marknadschef för ORA Sverige. Försäljningsökningen är en generell trend bland ORA’s återförsäljare runt om i landet, och bilen säljs främst som familjernas andra bil, vilket pekar på dess roll som den typiska pendlarbilen.

Överlägsen säkerhet och miljöprestanda

Det är inte bara priset som driver försäljningen. ORA har också fått toppbetyg för säkerhet och miljöprestanda. Företaget tilldelades nyligen “Best in Class” i kategorin “Small Family Cars” av Euro NCAP och har även klarat en av Europas strängaste miljöprestandatester med höga poäng.

Vad kommer härnäst?

Företaget förväntar sig att hålla momentumet uppe med sin förlängda kampanj och ser fram emot att fortsätta tjäna den svenska marknaden med sina högpresterande, säkra och kostnadseffektiva elbilar.