XPENG etablerar sitt första service- och leveranscenter i Sverige

Elbilstillverkaren XPENG fortsätter sin expansion i Sverige genom att öppna sitt första service- och leveranscenter i Stäket, nordvästra Stockholm. Centret, som är designat för att ge bästa möjliga kundupplevelse, kommer att hantera försäljning av nya bilar, leverans och serviceverksamhet.

– Vi är glada att kunna meddela att ännu en milstolpe har uppnåtts för XPENG i Sverige. Med ett eget service- och leveranscenter kan vi erbjuda hög kundsupport och fortsätta att möta kundernas behov, säger Elvis Cheng, VD för XPENG i Sverige och Benelux.

Servicecentret kommer att visa upp och ta emot beställningar på de senaste modellerna från XPENG, samt tillhandahålla eftermarknadsservice inklusive reparationer, däckbyten, glasreparationer och installationer av tillbehör. Kunderna får tillgång till ett team av tekniker, produktspecialister och leveranspersonal på plats.

Norbert Breszka, Servicecenter Manager, uttryckte sin entusiasm: ”Vi är stolta över att öppna vårt första servicecenter i Sverige. Det ska bli väldigt roligt att kunna erbjuda högkvalitativ service och support till våra kunder.”

XPENG kommer att erbjuda sina kunder ett förmånligt serviceavtal och garanterar en nybilsgaranti på sju år eller 160 000 kilometer. Serviceintervaller erbjuds varje 20 000 kilometer eller ett år för att säkerställa bilarnas toppskick. Kunden har också tillgång till fjärrdiagnostik, vilket hjälper teknikerna att snabbt identifiera och ofta lösa problem på distans, vilket sparar kunderna från att vara utan bil eller lämna in den på service.